Artykuł pochodzi ze strony: www.irzadze.bip.jur.pl
Adres artykułu: www.irzadze.bip.jur.pl/artykuly/2686
I. Nazwa i adres jednostki: Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Irządzach 127a, 42-446 Irządze
II Stanowisko: Asystent rodziny - wymiar czasu pracy 1/2 etatu (praca asystenta rodziny wykonywana będzie w systemie zadaniowego czasu pracy). Oznacza to pracę także w godzinach popołudniowych oraz w dni ustawowo wolne od pracy, również w weekendy (20 godz. tygodniowo).
III. Niezbędne wymagania kandydatów.
-wykształcenie wyższe na kierunku pedagogika, psychologia, socjologia, nauki o rodzinie lub praca socjalna lub
-wykształcenie wyższe na dowolnym kierunku uzupełnione szkoleniem z zakresu pracy z dziećmi lub rodziną i udokumentowany co najmniej roczny staż pracy z dziećmi lub rodziną lub studia podyplomowe obejmujące zakres programowy szkolenia określony na podstawie art. 12 ust.3 ustawy z dnia 9 czerwca 2011r. o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej i udokumentowany co najmniej roczny staż pracy z dziećmi lub rodziną lub
-wykształcenie średnie i szkolenie z zakresu pracy z dziećmi lub rodziną, a także udokumentowany
co najmniej 3-letni staż pracy z dziećmi lub rodziną
-posiadanie pełnej władzy rodzicielskiej- w przypadku gdy dotyczy wypełnianie obowiązku alimentacyjnego- w przypadku gdy taki obowiązek wynika z tytułu egzekucyjnego
-niekaralność prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
-posiadanie pełnej zdolności do czynności prawnych
-spełnienie wymagań określonych w ustawie z dnia 21 listopada 2008r. o pracownikach samorządowych ( tj. Dz. U. z 2016r. poz. 902)
IV. Wymagania dodatkowe:
-znajomość przepisów ustawy z dnia 9 czerwca 2011r. o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej ( tj. Dz. U. z 2017r., poz. 697 )
-znajomość przepisów ustawy z dnia 12 marca 2004r. o pomocy społecznej (tj. Dz. U. z 2016r., poz. 930 z późn. zm.)
-znajomość przepisów ustawy z dnia 4 listopada 2016r. o wspieraniu kobiet w ciąży i rodzin „ Za życiem” ( Dz. U. z 2016r. poz. 1860 )
-wiedza i doświadczenie w zakresie prawidłowego funkcjonowania rodziny
-umiejętność pracy w oparciu o kontrakt socjalny
-wysoka kultura osobista
-znajomość obsługi komputera
-umiejętność prowadzenia pracy z klientem, w szczególności z klientem trudnym
- znajomość lokalnego środowiska oraz umiejętność nawiązywania współpracy z innymi jednostkami i instytucjami
-samodzielność w działaniu oraz wykazywanie własnej inicjatywy
-umiejętność zachowania bezstronności w kontakcie z rodziną
-kreatywność, odporność na stres
-umiejętność podejmowania decyzji
-zdolności komunikacyjne
-poczucie odpowiedzialności
-nieposzlakowana opinia
-prawo jazdy kat. B posiadanie własnego środka transportu (samochód osobowy).
V. Zakres zadań:
-opracowanie oraz realizacja planu pracy z rodziną we współpracy z członkami rodziny i konsultacji z pracownikiem socjalnym,
-udzielanie pomocy rodzinom w poprawie ich sytuacji życiowej, w tym zdobywaniu umiejętności prawidłowego prowadzenia gospodarstwa domowego,
-udzielanie pomocy rodzinom w rozwiązywaniu problemów socjalnych,
-udzielanie pomocy rodzinom w rozwiązywaniu problemów psychologicznych,
-udzielanie pomocy rodzinom w rozwiązywaniu problemów wychowawczych z dziećmi,
- wspieranie aktywności społecznej rodzin,
-motywowanie członków rodzin do podnoszenia kwalifikacji zawodowych,
-udzielanie pomocy w poszukiwaniu, podejmowaniu i utrzymaniu pracy zarobkowej,
-motywowanie do udziału w zajęciach grupowych dla rodziców, mających na celu kształtowanie prawidłowych wzorców rodzicielskich i umiejętności psychospołecznych,
-udzielanie wsparcia dzieciom, w szczególności poprzez udział w zajęciach psychoedukacyjnych,
-podejmowanie działań interwencyjnych i zaradczych w sytuacji zagrożenia bezpieczeństwa dzieci i rodzin,
-prowadzenie indywidualnych konsultacji wychowawczych dla rodziców i dzieci,
-prowadzenie dokumentacji dotyczącej pracy z rodziną,
-dokonywanie okresowej oceny sytuacji rodziny, nie rzadziej niż co pół roku oraz monitorowanie funkcjonowania rodziny po zakończeniu z nią pracy,
-sporządzanie na wniosek sądu opinii o rodzinie i jej członkach,
-współpraca z jednostkami administracji rządowej i samorządowej, właściwymi organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami i osobami specjalizującymi się w działaniach na rzecz dziecka i rodziny,
-współpraca z zespołem interdyscyplinarnym lub grupą roboczą lub innymi podmiotami, których pomoc przy wykonywaniu zadań uzna się za niezbędną.
VI. Warunki zatrudnienia:
Osobą wyłonioną w drodze naboru zostanie nawiązany stosunek pracy na okres próbny do trzech miesięcy, następnie umowa na czas określony lub nieokreślony w ½ wymiarze czasu pracy.
VII. Wymagane dokumenty:
- cv
-list motywacyjny
-kopie dokumentów potwierdzających wykształcenie
-kopie dokumentów potwierdzające przebieg pracy zawodowej
-zaświadczenie lekarskie o stanie zdrowia umożliwiające pracę na wyżej wymienionym stanowisku
-oświadczenie kandydata o korzystaniu w pełni z praw publicznych oraz o niekaralności za
przestępstwo popełnione umyślnie
- kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie
- oświadczenie kandydata o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów
rekrutacji o treści:
„Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych do przeprowadzenia procesu rekrutacji zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997r. o ochronie danych osobowych ( tekst jednolity Dz. U. z 2016r. , poz. 922 ) oraz ustawą z dnia 21 listopada 2008r. o pracownikach samorządowych (tj. Dz. U. z 2016r.,poz. 902 )
- przykładowy plan pracy z rodziną,
- oświadczenie o posiadaniu pełnej władzy rodzicielskiej- w przypadku, gdy dotyczy/ władza rodzicielska nie jest zawieszona, ograniczona lub osoba nie jest jej pozbawiona/,
-oświadczenie o wypełnianiu obowiązku alimentacyjnego- w przypadku gdy taki obowiązek wynika z tytułu egzekucyjnego,
- oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego,
VIII. Termin i miejsce składania dokumentów
- Dokumenty należy składać w zapieczętowanej kopercie opatrzonej hasłem :
„Wolne stanowisko Asystenta rodziny w Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Irządzach”
w GOPS 127a , 42-446 Irządze, w nieprzekraczalnym terminie do dnia 28 września 2017 roku
do godz. 1200 osobiście lub przesłać na adres Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej Irządze 127a ,42-446 Irządze - Sekretariat
- Aplikacje, które wpłyną do GOPS Irządze po wyżej określonym terminie nie będą rozpatrywane. (decyduje data wpływu przesyłki poleconej do GOPS Irządze )
- Nie przyjmuje się dokumentów drogą elektroniczną.
- Aplikacje rozpatrzone zostaną przez Komisję powołaną Zarządzeniem Dyrektora GOPS w Irządzach
Dyrektor GOPS w Irządzach
Dorota Witas